Reageer op: Kamerbrief over versterking medezeggenschap

Home Forums Forum voor universitaire medezeggenschapscoördinatoren Kamerbrief over versterking medezeggenschap Reageer op: Kamerbrief over versterking medezeggenschap

#2257
Bora Fidan
Deelnemer

Dag Lonneke,

Bedankt voor het delen van deze brief, ik was er zelf ook nog niet van op de hoogte.
Toevallig was ik zelf aan al aan de slag met een hoop van deze punten en ben ik nu bezig met de volgende concrete projecten om er vervolg aan te geven:
Alles met een * heb ik recent opgezet of is bijna gereed

– mogelijk opzetten van een specifieke communicatie medewerker voor de medezeggenschap (zowel centraal als voor de OC’s)
-* Inhouse trainingspakket aanbieden/uitbreiden. Voornamelijk via korte videos/e-learnings (ook een aantal voor de OC’s)
-* Extra geld vrijmaken voor meer promotie materialen (zoals flyers en schermen tijdens de centrale introductieweek). Dit is voornamelijk voor de raden, maar op de flyers worden de OC’s ook benoemd en staat studentmedezeggenschap/studentparticipation.
– Kijken naar de mogelijkheid voor een medezeggenschapsplein/forum waar de medezeggenschap makkelijk kan communiceren met zijn achterban (nu nog niet in gedachte voor de OC’s, maar zou later misschien ook interessant kunnen zijn)
-* centraal overleg/bijeenkomst met alleen de ambtelijke secretarissen om algemene problemen en kansen te identificeren binnen de medezeggenschap
-* een OC dashboard waarin voor de OC’s in 1 overicht alle informatie van de vakken van de opleiding beschikbaar is, (zoals cijfers, leerzaamheid, interesse, werkdruk) en zij dan ook goed in gesprek kunnen gaan met de opleidingsdirecteur
-meer inzetten op vertaling

Met bijlage 3 doe ik niet zoveel omdat ik het idee heb dat dat wel goed loopt op de UvA en vanuit de bestuurders/medezeggenschap niet veel klachten over heb gehoord. dus ik zet me vooral in op de punten van scholing, ondersteuning en communicatie uit deze brief

ik kan hier ook weer over sparren als je dat graag wilt!

met vriendelijke groet,
Bora Fidan (Universiteit van Amsterdam)